Kedves Olvasóim !
Tegnap szembesültem a ténnyel, hogy mind az alkotásaimat, mind azok leírását felhasználják más oldalak. Engedélyem nélkül jelenítik meg saját blogjaikban. Sőt a pinterest is felhasználja a bejegyzéseimet az engedélyem nélkül .

A legdurvább eset , hogy kamu oldalak " árulják " a termékeimet a nevem felhasználásával . Nyilván aki hozzájuk utal, terméket nem fog kapni a pénzéért .

Szeretném tisztázni, hogy a mintáim , amik itt megtalálhatóak ingyenesek. Használhatjátok őket, de nem adok engedélyt további , más oldalakon történő felhasználasukra .
Megosztani, csak innen lehet, egyértelműen beazonosíthatóan, hogy ez az én szellemi termékem !!

Köszönöm ennek tudomásul vételét !

2012. január 5., csütörtök

Milyen tűt és cérnát használjak a kötéshez horogláshoz ?

.

Alapszabály az életben hogy jól dolgozni, csak jó szerszámmal lehet.

Nézzük a hatalmas különbségeket.

Kötőtű.

én csak és kizárólag körkötőtűt , vagy zoknikötőtűt használok
minden méretből van legalább 2 darabom, vagy készeletem
csak a legjobb minőségű teflonos tűket veszem meg

a legolcsóbb tű kb 400- 500 Ft-ba kerül
amit én szoktam venni az boltban kb 1000 - 1200 Ft

Na már most ez a különbség egy jobb minőségű fonalból egy motring ára.
De a munkában összehasonlíthatatlan
a vacak tűn tapad a fonal
könnyen felakad a csatlakozásnál

De egy tű általában egy életre szól, ha csak el nem veszíted, vagy fáradtságos munkával el nem töröd.
Lehetőleg olyan kötőtűt vegyél aminek a szárába bele van vésve a méret
Ha nincs tapasztalatod a méretekkel akkor nehéz kiválasztani, ha nincs ráírva

Milyen méretű tűket vegyél ??

Én a patent részeket 2,5-es tűvel kötöm, tehát azt mindenképp
ezen kívül  legtöbbször a 3-és és 3,5-es tűket használom
nagyon nagyon ritkán a 4-est

ezzel a 3- 4 darabbal már jó vagy

ha csak egyet akarsz venni akkor 3-t vagy 3,5-t vegyél

Szóval a tűn nem érdemes spórolni

Horgolótű :

itt a tű méretét illetően nehéz segíteni
vékony terítőkhöz 1,5 -es  1,75- ös,,, 2-es tű kellhet

ennél vékonyabb csak a 100-as vagy vékonyabb cérnához kell.

kötőfonal horgolásához 3-as 4 -es 5-ös tű szükséges

sapkához, sálhoz

a lényeg hogy a horgolótű szára legyen vastagabb , mint a tű vége
ha egyforma vékony, akkor elvágja a kezed mire végzel a munkával, pláne ha vékonyabb mint 2-es

horgolótűnél is fontos lehet a márka, de ott nincs akkora tapasztalatom
a japán termék tuti jó, ha lehet kapni

itt inkább a méret megbízhatósága kétséges a gagyi tűnél

a nagyobb méretekben a teflonos, színes szárú tökéletes

A fonalak

ez jó téma

mindenki másra esküszik
korlátozottak a tapasztalataim, mert sajnos nincs annyi pénzem hogy a drágább fonalakat kipróbáljam

de egy valamit megállapítottam
nem biztos hogy a drága fonal a jobb
attól függ mire kell
nem kell félni a műszáltól
manapság, nagyon kellemes műszál fonalakat lehet kapni
könnyű kötni, kellemes a viselete

én például nem szeretem a gyapjút
bök
összemegy

a lényeg hogy fogd meg a kezeddel és legyen finom a tapintása

na ez egy hosszú téma ,,, majd folytatom

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése